Söndagen den 6 mars höll Gotlands schackförbund sitt årsmöte. Medlemmar från fem klubbar fanns på plats, med störst representation från Visby SK, därefter Hemse ASK.

GSF ökade under 2021 medlemsantalet från 134 till 240, fördelat på 86 seniorer och 154 juniorer. Antalet kvinnliga medlemmar är nu uppe i 69, motsvarande 29 procent. Styrelsens verksamhetsberättelse över 2021 innehåll följande slutord:

2021 har varit ett mycket aktivt år för gotländskt schack, med ett omfattande utbud av internetbaserade tävlingar, betydligt ökad närvaro på öns skolor, genomförda distriktsmästerskap med gott deltagarantal -- trots problemen med pandemin --, kraftigt ökat medlemsantal, nya klubbar, ny hemsida som kan användas offensivt samt omfattande exponering i media (Tidskrift för schack, schack.se, Gotlands Tidningar, Gotlands Allehanda, Radio P4 Gotland, Hemse-bladet).

Styrelsen tackar medlemmarna och ser fram emot det kommande verksamhetsåret.

Lasse Linusson, Hemse ASK, omvaldes som ordförande. Ledamöter i styrelsen efter årsmötet är också Roger Jakobsson, Michael Källström och Marcus Uneson från Visby SK och Sture Arrhed, Hemse ASK, med Emil Åkerman, Burgsvik Alva SK och Gabriel Dehlin, Visby SK, som suppleanter. Revisorer är Bertil Skörnemo och Öystein Berge. Pontus Klingenström är valberedare.

Avgifterna till GSF beslutades ligga kvar på samma nivå som föregående år: medlemsavgift för senior 250 kronor, för junior 40 kronor. Startavgift för lagtävlingar 100 kronor (men skollag-DM i det fall det anordnas utan avgift). Avgiften för DM är 100 kronor för senior, för Junior-DM 50 kronor. Övriga DM-tävlingar kostar 30 kronor för senior, 10 kronor för junior.